hivern

hivern

diumenge, 18 d’abril de 2021

12 COSES QUE POTS FER PER MILLORAR LA TEVA SALUT

 



12 coses que pots fer per millorar la teva salut des d' avui

CUIDAR-SE NO HA DE SUPOSAR CAP SACRIFICI NI ASUMIR RUTINES ABURRIDES

Al contrari, la salut esta directament relacionadaamb la capacitat de disfrutar mes de tot el que la vida ens pot oferir. En tots els sentits. La prevenció de veritat esta renyida amb els "nos". "No"mengis això o "no" facis allò. A ningú li agrada qiue li diguin el que no te que fer,com si encara fos un nen. En realitat això no funcion ni amb un nen, Es molt mes eficaç sumar que restar. Et proposem 12 idees que t'aportaran mes benestar i salut. Tria les que t'agradin mes i no les deixis per demà.

1 - Beu mes aigua. Cada cèl·lula es una petita bomba d'energia i per funcionar necesita esta rodejada d'aigua, el mitjà on es produeixen totes les reaccions bioquímiques que sostenen la vida. Una lleugera deficiencia d'aigua produeix cansament, mal de cap i en altres parts del cos i alterecions del estat d'ànim. Beu al menys 8 vasos d'aigua, preferentment de mineralitzaciò dèbil

2 - Dona un passeig ràpid pel bosc. O millor encare, corre si t'agrada. O ves en bici, però sempre rodejat de naturalesa. Si viusen una ciutat, busca un bon parc. El cos necessita moures, exigir-se físicament, tan com necessita beura o menjar. Intenta fer cada dia una mica mes, una micames de temps, una mica mes ràpid, Fixat en les teves marques imillorales cada dia.

3 - Abraça sempre que puguis. Amb qualsevol excusa. Als mes estimats, perque si, perque et be de gust, sensa mes explicacions. Estigueu abraçats uns segons, com mes millor. Amb silenci i amb un somriure. Per tot el cos fluiran endorfines i oxitocinaque eliminaran qualsevol rastrede depresiò. Pero, fan falta explicacions científiques i materialistes?

4 - Menja tres peces de fruita. Al menys. Les que prefereixis, pero son especialment recomenables les de temporada, que estan plenas de nutrients i gust. Les fruites aporten fibra, energia en forma d'hidrats de carboni, minerals i vitamines.A mes cada una contè una formula única de compostos antioxidants, molts d'ells amb propietats anticancerigens.

5 - Menja una gran amanida . Et portara els beneficis dels aliment crus i frescos, plens de vitalitat. Son trocets de sol ( tota l'energia que necesites i que et proporcionen els aliments procedeix del sol, es energia solar transformada). Afegeix a l'amanida troços de fruita, fruits secs i llavors per fer-la encara mes nutritiva.

6 - Medita. Segurament no podràs fer res millor per la teva salut i el teu benestar mental. Les persones que mediten aprenen a obsarvar-se i a prendre distancia dels aconteixaments. Això les preparaper resistir millor le situacions d'estrès, pero sobretot ens  ajuda a conexer-nos millor i a mantenir una actitud de constant atenciò. Les persones que mediten" s'adonen" de les coses. La meditaciò es el secret dels sabis desde fa milers d'anys, però avui, en els temps de conexiò tecnològica, es una necesitat. La ciència tambe ha demostrat els efectes de la meditaciò sobre l'hipertensiò, la salut cardìaca o el funcionament del sistema inmunitari. Pero no fan falta aquestes excusas.

7 - Respira profundament. La respiraciò conecta la ment i les emocions amb el cos. Si la nostra respiració es curta i accelerada tendirem al desequilibri. Com si caminessim en una corda fluixa damunt d'un precipi. Respirar profunda i conscienment fa que recuperem el control i el contacte amb la realitat. Sempre que t'enrecordis, respira profundament 10 vegades, amb inspiracions lentes i expiracions que durin el doble. Reduiràs les hormones del estrès, aclariràs la ment, recuperaràs energia i preperaràs la son i el descans.

8 - Beu un suc vegetal fresc. Fes-lo tu mateix. Nomès tens d'agafar el que trobis a la nevera. Per exemple; un tros d'apit, unes pestenagues, una poma, enciam, remolatxa i unes gotes de llimona.

9 - Posa flors a la teva vida. Encara que nomès sigui una. En un bonic gerro de vidre i posa-la a prop teu, en un lloc on la puguis veura sovint. Quan puguis, dona-li una mirada. Gaudeix de la seva bellesa. Olora-la. Mira si necesita aigua.

10 - Agraeix. Quan s'acabi el dia. Escriu una llista de 10 coses per les que hs d'estar agraït. Escriu el nom d'una persona que ha fet alguna cosa per tu. Si ha fet sol i t'ha agradat, agraeix-li la seva calor i la seva llum. Per cert, tambe existeixen investigacions sobre com la gratitud afavoreix l'equilibri anímic i l'equilibri de la salut.

11 - Tira-ho a les escombraries. Busca per casa alguna cosa que tingui algún ingredient tóxic. Pot ser un detergent, un cosmètic, un objecte de plàstic, Un aliment ple d'aditius desconeguts....Faràs una cosa bona per la teva salut i per la dels altres. Per descomptat, llença-ho l contenidor adequat o porta-ho a un punt vert si es necessari.

12 - Fes una cosa maca per algú. I seràs recompensat. Pero no pensis massa en el teu benefici. O millor dit, considera que el benefici que obtingui aquesta altra persona es tambe el teu. No coneixem cap estudi científic qu'avali aquesta proposta, pero pots fer-la de totes maneras. O si, els investigadors suggereixen que la longevitat dels habitants d'Okinawa es deu en que continuament pensen en ser útils als altres i es donen ajuda mutua. Res mes bonic.




Cap comentari:

Publica un comentari