hivern

hivern

dilluns, 17 de maig de 2021

AJOBLANCO DE ALMERIA

 


El Ajoblanco de Almería es diferente al resto de ajoblancos, se trata de una crema espesa que se toma de aperitivo, untada en pan tostado, o también para acompañar pescado frito.

 Por cierto, que recién hecho sabe demasiado a ajo, pero cuando reposa un poco, al menos tres horas, se suaviza y es una delicia. Dura varios días en el frigorífico y os aseguro que es de las cosas más ricas que hay en este mundo.

Ajoblanco de Almería. Receta paso a paso.
Ingredientes

  • 2 o 3 ajos
  • 1 vaso (de agua) de aceite de oliva virgen extra
  • 2 vasos (de agua) de leche
  • 100 - 120 miga de pan
  • Unos 150 gramos de almendras peladas
  • Vinagre, unos 30ml
  • Sal

  • Elaboración
    El pan, las almendras peladas y los ajos
  • Ponemos en el vaso de la batidora, el pan y los ajos y el vinagre, batimos y añadimos el aceite, incorporamos la sal, batimos de nuevo e incorporamos la leche, si parece que le falta pan añadimos un poco y volvemos a batir, añadimos las almendras. Terminamos de mezclar…la almendra debe quedar que se note



dimecres, 5 de maig de 2021

ALIMENTS PREBIÒTICS

 



ALIMENTS PREBIÓTICS, QUE SON I EN QUE ES DIFERENCIEN DELS PROBIÓTICS

La fibra de les verdures,fruites i llegums es molt important per la cura de la teva microbiòtica intestinal

Es parla mol tdels aliments probiòtics, aquells que ajuden al manteniment de la nostra microbiota intestinal.Pero aquestes "petites bacteries"que miran pel nostre benestar no treballen soles, necesiten la funció d'altres aliats per poder complir el seu objectiu. Aqui es quan entren a l'escena els aliments prebiòtics, aquells que " alimenten" a les bacteries dels probiòtics.

( El concepte prebiòtic es relativament recent, va ser propossat el 1995 per Gibson i Roberfroid per referir-se a nutrients que no son digeribles i que aportan beneficis per la salut), explica el doctor José Antonio Balsa, cap d'Endocrinologia i Nutrició de l'Hospital Universitari Infanta Sofia.La nutricionista Elena de la Fuente, de l'Hospital Quirónsalut San José, comenta tambe l'importancia d'aquests aliments en el sistema digestiu.(Els prebiòtics son compostos que el nostre organisme no pot digerir, pero que tenen un efecte al l'intesti, ja que estimulen l'activitat dels probiótics).

L'experta puntualitza l'importancia de la funció que compleixen: ( Fan un efecte simbiòtic. Esta be si rebo aquestes bacteries beneficioses d'aliments com el iogurt, però te mes sentit si tambe les alimento de manera adecuada, amb els prebiòtics).

Son les fruites, verdures, llegums i cereals els aliments que tenen major contingut de prebiòtics, això es pel seu contingut en fibra, ja que es la part d'aquests aliments que el nostre organisme no pot digerir, i per tant, compleix aquest efecte prebiòtic que actua en la nostra microbiota.

Explica la nutricionista com prendre aquests aliments per gaudir del major efecte prebiòtic: (En el cas de les verdures, es millor consumir-les crues,ja que el no esta sotmeses a cap procés l'aportació de fibra es major. Les llegums igual). Per altra banda es recomana que les fruites es mengin senceres, si es pot amb pell, tambe es diu que es millor evitar els sucs, ja que encara que siguin naturals, al extraure el suc de la fruita perdem l'aportació prebiòtica.

Les patates i el boniato, no tenen fibra, pero ens explica l'experta com podem fer que cumpleixin una funció prebiòtica, per exemple, si cuinem una patata i despres la deixem refredar, avans de menjar-la, en aquest proces es produeix un tipus de fibra, un midó resistent, que te l'efecte que busquem. Finalment, recomana que els cereals ( pa,arrós, pasta)els prenguem integrals, per augmentar el seu nivell de fibra.

Donat que els aliments prebiòtics son elements fonamentals per tenir una dieta saludable i equilibrada, el seu consum ha de ser freqüent , i cal que ens esforcem per complir-ho.

Les llegums, s'en recomana de tres a cinc racions per setmana, al ser un aliment ric en proteines vegetals i hidrats d'absorció lenta, s'els ha de complementar amb verdures, i no es necessari posar-hi carn.

Cal que recordem l'importancia, no nomès dels prebiòtics, sino tambe de mantenir una dieta equilibrada i saludable. Doncs del contrari podem modificar la composicó normal de la nostra microbiota propiciant aixi un estat proinflamatori que esta implicat en malalties com l'obesitat o la diabetis. Cal recordar tambe el mal que fa a la nostra microbiota el consum abusiu i sensa indicació d'antibiòtics.


https://www.abc.es/bienestar/alimentacion/abci-alimentos-prebioticos-y-diferencian-probioticos-201911300253_noticia.html?fbclid=IwAR0duMO1mF2-n_sxJlNe3JyFHaa1q-Fd_0uoYV7A8sbkhkvy_pls6j07E4Q