hivern

hivern

dimecres, 23 de juny de 2021

PROPIETATS DE L' HIBISC

 


L'hibisc, quines propietats té

Conéixeu el té o infusió d'hibisc?  jo fa poc que el conèc i m'agrada el seu gust tal qual sensa res afegit, ni tans sols sucre. I tambe he descobert les seves propietats que son moltes i que us explicaré en aquesta entrada.

PER A QUÈ SERVEIX EL TÈ D'HIBISCUS

Comencem per saber que aquest tè es fa amb la flor del hibiscus de Jamaica, denominació científica, Hibiscus sabdariffa, i no de qualsevol de les plantes ornamentals que trobem a les floristeries.

L'HIBISC EN TÈ ENS AJUDA A PERDRE PÈS

Entre les propietats de l'hibisc  en infusió ressalta la que ens ajudarà a perdre pes. Acceleràn el nostre metabolisme, que facilita la pèrdua de pes de manera senzilla

A mès contribuex a fer la digestió i a millorar el trànsit intestinal i tambe combat la retenció de líquids i ajuda a cremar la grassa corporal, coses que es reflecteixen a la nostra silueta.

Si volem cuidar la nostra imatge, serà el nostre aliat gràcies a l'acció de la quercetina, un diurètic natural i l'antocianina, que acaba amb la grassa localitzada.

ELS BENEFICIS DE TÉ D'HIBISC PER TRACTAR LES AFECCIONS RESPIRATORIES

Aquests es un altre dels beneficis que te el tè d'hibisc, si tenim processos catarrals o gripals u altres afeccions respiratories, ens permeterà sentir-nos millor a consecuencia de la seva acció balsàmica i demulcent, tambe pel seu alt contingut de vitamina C.

L'INFUSIÓ D'HIBISC I LES SEVES PROPIETATS PER REDUIR EL COLESTEROL

Si els nostres nivells de colesterol ens obligan a cuidar-nos, l'infusió d'hibisc i les seves propietats son la clau, Gràcies als seus antioxidants, aconseguirem reduir el colesterol dolent. El nostra cor i els nostres vasos sanguinis ens ho agrairàn.
Aquesta mateixa acció antioxidant ajuda a prevenir infeccions digestives, urinaries i respiratories. A mès les defenses s'enfortirán de manera notable.  El fetge serà un dels órgans que sens dubte es veura mes reforçat a l'impedir que es desarrolli l'anomenada esteatosi hepàtica o malaltia del fetge gras.

Una infusió d'hibisc per prevenir l'hipertensió

Prendre una infusió d'hibisc es un senzill gest a la mà de tothom que permet prevenir l'hipertensió arterial. Es una consecuencia del seu efecte diurètic que sembla que no presenta contraindicacions.

Disminuexla glucosa en sang per la flor d'hibisc i els seus beneficis

Si patim diabètis tipo II, podem trobar en la flor d'hibisc uns beneficis molt útils. Per una banda prendre té d'hibisc ajudarà a reduir el nivell de glucosa enla sang, per altre banda els polifenols que conté, que son un grup de substancies químiques que es troben a les plantes milloraràn la feina dels ronyons.

LES PROPIETATS DE L'HIBISC VERMELL PERMETEN CALMAR ELS DOLORS MENSTRUALS.

Es la consecuencia directa de la seva capacitat per regular el nivell d'estrògens el el cos de la dona, una de les propietats del hibisc vermell.

l'HIBISC VERMELL ENS RELAXA I AJUDA A ADORMIR-NOS

Si combinem l''hibisc vermell amb rosella, valeriana o flor de la passió aconseguirem un antídot contra l'insomni i l'ansietat. el resultat final ens ajudarà a calmar-nos i agafar el son aquellas nits que ens es imposible dormir


te d'hibisc amb canyella i gingebra

Una tassa d'aigua filtrada - Dues cullerades d'hibisc -  Una branca de canyella - Una cullaredeta de gingebra picada o ratllada

Fem bullir l'aigua  en una tassa posem l'hibisc, la canyella i la gingebra i afegim l'aigua bullint ho tapem i ho deixem infusionar 5 minuts, despres ho colem i llestos.
A mi l'infusió d'hibisc m'agrada molt freda.



dijous, 3 de juny de 2021

ELS PSEUDOCEREALS

Pseudocereals, el grup d'aliments on la reina es la quinoa.

L'arros, el blat, el moresc cedeixen ara el relleu a un altre grup d'aliments que ha arribat per ombrajar-los. Heu sentit parlar alguna vegada dels pseudocereals? Descubriu-los

Durant anys, el ceresals han constituít la base de qualsevol alimentació saludable i son un dels principals motors econòmics del planeta. I es que qualsevol paladar ben estant a gaudit alguna vegada d'un bon plat d'arròs, un bol d'avena, pa de blat integral o una ració de blat de moro a l'amanida. Tanmateix, amb el pas del temps, i tot i que el seu consum s'ha mantingut innalterable a les noves tendencies culinaries, els cereals sembla que han trobat per fi el seu predecessor. Heu sentit parlar dels pseudocereals?

Tal com ens indica el seu nom, aquest podrien considerar-se una copia de menor categoría que els cereals. Res mes lluny de la realitat. Una bona prova d'això es la reina dels pseudocereals: la quinoa. 


Aquesta va apareixa en el mercat occidental fa pocs anys i de seguida va ser considerada pels experts com un superaliment, motius no li falten. Pels que no ho sapiguen. La quinoa es una llavor rica en minerals, especialment ferro, hidrats de carboni complexes i vitamines C, E, B2 i àcid fólic. Tot i que la seva principal qualitat es l'elevada quantitat de proteïnes que porta, fins un 23% de la seva composició total.

Devant d'aquest valiós compendi de propietats, es imposible no plantejar-se si la resta de pseudocereals que hi ha al mercat son igual de beneficiosos. No obstant això, avans de plasmar les millors i mes populars varietats, es fonamental explicar en que consisteix aquest valiós sustent. Els pseudocereals son llavors i plantes de fulla ampla que no pertanyen a la familia dels cereals, pero de qui les  qualitats son similars o superiors a les seves. I es que algunes fonts apunten que tenen proteïnes de major qualitat, mes minerals i àcids saludables que els cereals. sense oblidar que no contenen gluten. Sota aquesta premissa, quins pseudocereals hem d'inclore en la nostra dieta?

AMARANT

Junt ambla quinoa, l'amarant es el pseudocereal per antonomassia. El seu cultiu es remonta mes de 7000 anys, siguent les cultures precolombines les responsables d'aixo. El motiu? Es ric en midó, proteines d'alta qualitat, fibra, minerals com el calci, el ferro i el magnesi, i vitamines A i C. Tot i aixi, segons diuen els experts. la seva millor qualitat es l'esqualene, un compost orgànic natural amb propietats anti càncer i que a mes tenen un fort poder antioxidant, prevé i millora els síntomes de l'arterioesclerosi i aporta oxigen a les cél·lules i les protegeix dels radicals lliures. Tampoc podem ignorar el seu contingut en lunasin, un pèptid que es de gran ajuda devant les malalties cardiovascuars.

Quan al seu ús a la cuina, l'amarant es pot utilitzar igual que un dels cereals estrella: l'arrós. Es a dir el podem incloure en els nostres guisats i amanides, encara que molts tambe l'utilitzan a l'hora d'esmorzar degut al seu gust torrat, ideal per combinar amb fruites, iogurt, o per elaborar tot tipus de dolços.

CHIA

La chia es tambe un dels pseudocereals mes presents en el mercat actual. Normalment s'ingereig cuita com ingredient per amanides, begudes, derivats làctics o tambe en productes de pastisseria. Tanmateix, el que la fa verdaderament importan son les seves qualitats nutricionals, entre les que destaquen una alta concentració d'àcids grasos Omega 3 i fibra. Una petita bomba de vitamines i minerals que ajuda a combatre les grases, augmenta l'energia i la resistencia, estabilitza els nivells de sucre en sang i afavoreix la regularitat intestinal.

KIWICHA

Aquest gran desconegut es un dels pseudocereals mes consumit al Perú, de on es nadiu, durant anys el kiwicha ha estat en perill d'extinció, pero gràcies al reconeixament de la NASA, que el considera cultiu CELLSS (Sistema Ecológic de Recolzament de Vida Controlat) i l'ha inclòs en el seu programa espacial, a aconseguit sobreviura i convertir-se en un dels aliments mes ben valorats. I no es per menys, doncs el kiwicha te un alt contingut d'aminoàcids, especialment en lisina que afavoreix el desenvolopament cerebral. Tambe aporta una bona dosi de ferro, fósfor i  calci, ideal pel manteniment de les dents, els ossos i la sang. A mes actua com a laxant i alleuge els dolors reumàtics i menstruals.

En aquest cas, per poder aprofitar totes les seves propietats nutricionals, es necessari consumir-lo cuit, pero igualment pot posar-se a tot  tipus de receptes. Aixi ho fan en països com Ecuador, Portugal o França, on triunfa entre els amants de la vida sana

BLAT SERRAÍ O FAJOL

Aquest pseudocereal es el rei de la proteína vegetal, gràcies a la seva alta aportació de vitamines-entre u 10% i un 13%- i la seva gran disponibilitat, es a dir, l'esser humà es capaç d'assimilar mes del 70% dels seus components. Procedent d'Asia, sent Xina i Russia els seus principals productors, el fajol ha vist com en els últims anys el número d'adeptes al seu consum ha pujat com l'escuma. Entre les seves propietats destaquen la fibra, els antioxidants i tots els aminoàcids essencials. Això fa que sigui molt beneficios per l'hipertensió, el colesterol, restrenyiment, l'ansietat o la diabetis, entre altres afeccions.

 A més, no hi ha cap problema en incloure'l a la cuina, doncs gaudeix d'una versatilitat inusitada. La seva farina es perfecta per fer pasta fresca, galetes, o pastels. Tambe es pot espolvorejar sobre les amanides o el iogurt del esmorzar, utilitzar-lo com a sustitut de l'arrós o com a germinat, una de les seves varietats més comuns


dilluns, 17 de maig de 2021

AJOBLANCO DE ALMERIA

 


El Ajoblanco de Almería es diferente al resto de ajoblancos, se trata de una crema espesa que se toma de aperitivo, untada en pan tostado, o también para acompañar pescado frito.

 Por cierto, que recién hecho sabe demasiado a ajo, pero cuando reposa un poco, al menos tres horas, se suaviza y es una delicia. Dura varios días en el frigorífico y os aseguro que es de las cosas más ricas que hay en este mundo.

Ajoblanco de Almería. Receta paso a paso.
Ingredientes

  • 2 o 3 ajos
  • 1 vaso (de agua) de aceite de oliva virgen extra
  • 2 vasos (de agua) de leche
  • 100 - 120 miga de pan
  • Unos 150 gramos de almendras peladas
  • Vinagre, unos 30ml
  • Sal

  • Elaboración
    El pan, las almendras peladas y los ajos
  • Ponemos en el vaso de la batidora, el pan y los ajos y el vinagre, batimos y añadimos el aceite, incorporamos la sal, batimos de nuevo e incorporamos la leche, si parece que le falta pan añadimos un poco y volvemos a batir, añadimos las almendras. Terminamos de mezclar…la almendra debe quedar que se note



dimecres, 5 de maig de 2021

ALIMENTS PREBIÒTICS

 



ALIMENTS PREBIÓTICS, QUE SON I EN QUE ES DIFERENCIEN DELS PROBIÓTICS

La fibra de les verdures,fruites i llegums es molt important per la cura de la teva microbiòtica intestinal

Es parla mol tdels aliments probiòtics, aquells que ajuden al manteniment de la nostra microbiota intestinal.Pero aquestes "petites bacteries"que miran pel nostre benestar no treballen soles, necesiten la funció d'altres aliats per poder complir el seu objectiu. Aqui es quan entren a l'escena els aliments prebiòtics, aquells que " alimenten" a les bacteries dels probiòtics.

( El concepte prebiòtic es relativament recent, va ser propossat el 1995 per Gibson i Roberfroid per referir-se a nutrients que no son digeribles i que aportan beneficis per la salut), explica el doctor José Antonio Balsa, cap d'Endocrinologia i Nutrició de l'Hospital Universitari Infanta Sofia.La nutricionista Elena de la Fuente, de l'Hospital Quirónsalut San José, comenta tambe l'importancia d'aquests aliments en el sistema digestiu.(Els prebiòtics son compostos que el nostre organisme no pot digerir, pero que tenen un efecte al l'intesti, ja que estimulen l'activitat dels probiótics).

L'experta puntualitza l'importancia de la funció que compleixen: ( Fan un efecte simbiòtic. Esta be si rebo aquestes bacteries beneficioses d'aliments com el iogurt, però te mes sentit si tambe les alimento de manera adecuada, amb els prebiòtics).

Son les fruites, verdures, llegums i cereals els aliments que tenen major contingut de prebiòtics, això es pel seu contingut en fibra, ja que es la part d'aquests aliments que el nostre organisme no pot digerir, i per tant, compleix aquest efecte prebiòtic que actua en la nostra microbiota.

Explica la nutricionista com prendre aquests aliments per gaudir del major efecte prebiòtic: (En el cas de les verdures, es millor consumir-les crues,ja que el no esta sotmeses a cap procés l'aportació de fibra es major. Les llegums igual). Per altra banda es recomana que les fruites es mengin senceres, si es pot amb pell, tambe es diu que es millor evitar els sucs, ja que encara que siguin naturals, al extraure el suc de la fruita perdem l'aportació prebiòtica.

Les patates i el boniato, no tenen fibra, pero ens explica l'experta com podem fer que cumpleixin una funció prebiòtica, per exemple, si cuinem una patata i despres la deixem refredar, avans de menjar-la, en aquest proces es produeix un tipus de fibra, un midó resistent, que te l'efecte que busquem. Finalment, recomana que els cereals ( pa,arrós, pasta)els prenguem integrals, per augmentar el seu nivell de fibra.

Donat que els aliments prebiòtics son elements fonamentals per tenir una dieta saludable i equilibrada, el seu consum ha de ser freqüent , i cal que ens esforcem per complir-ho.

Les llegums, s'en recomana de tres a cinc racions per setmana, al ser un aliment ric en proteines vegetals i hidrats d'absorció lenta, s'els ha de complementar amb verdures, i no es necessari posar-hi carn.

Cal que recordem l'importancia, no nomès dels prebiòtics, sino tambe de mantenir una dieta equilibrada i saludable. Doncs del contrari podem modificar la composicó normal de la nostra microbiota propiciant aixi un estat proinflamatori que esta implicat en malalties com l'obesitat o la diabetis. Cal recordar tambe el mal que fa a la nostra microbiota el consum abusiu i sensa indicació d'antibiòtics.


https://www.abc.es/bienestar/alimentacion/abci-alimentos-prebioticos-y-diferencian-probioticos-201911300253_noticia.html?fbclid=IwAR0duMO1mF2-n_sxJlNe3JyFHaa1q-Fd_0uoYV7A8sbkhkvy_pls6j07E4Q


dilluns, 26 d’abril de 2021

ENS CURA EL BOSC?

 



EL PODER CURATIU DEL BOSC

El bosc ens regala aire pur per respirar i aporta als homes i als animals un clima benefactor, La seva ombra es un símbol de protecció, reculliment i relaxació, i els seus habitants vegetals aporten en totes les estacions un enorme tresor de remeis curatius.

Entres al bosc i la vorégine del dia a dia despareix. Junt amb l'aire pur la pau absoluta es la reina del lloc. Entrem una mica mes i el nostre benestar profunditza, com si tornessim a casa. El bosc ens regala moltes impresions agradables, sensa arribar a l'excès d'estímuls que ens aclapara a la ciutat.

En lloc de soroll de trànsit se sent el cant dels ocells, el soroll de les fuilles dels arbres i els arbustos bressolats pel vent, potser un rierol, o simplement la maravella de res, del silenci pur.

La semiombra, el verd intens o els ocres, taronges i vermells de la tardor ajuden a crear un estat de relaxació a través de la mirada. El qui sigui capaç d'obrir els sentits a l'intensitat de la naturaleza aviat millorarà el seu estat i podrà deixar anar llast de tot el negatiu que porta amb ell