Primavera

Primavera

dissabte, 26 de novembre de 2016

MÉS OLIS


Hi ha tans olis que segur que m'en oblidaré algún. Aquest no son tan coneguts i son utilitzats per coses mes concretes i quasi mai en la cuina.



               Oli de sèsam:     L'oli de sèsam és un oli vegetal comestible que deriva de les llavors de la planta de sèsam. Encara que al sud de l'Índia s'utilitza com a oli per cuinar és més freqüent el seu ús com aromatitzant en la cuina xinesa i coreana, i en menor mesura en la cuina del sud-est asiàtic.
     El seu valor nutricional per 100 grams és: energia 3.699 kilojouls,  greix 100 g (dels quals saturats 14,2 g, monoinsaturats 39,7 g, polinsaturats 41,7 g),  vitamina E 1,4 mg, vitamina K 13,6 ug (Font Usda)

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
 
 Oli d'Argàn: L'oli d'argània és un oli produït amb els pinyols de l'arbre argània, endèmic del Marroc, que és molt resistent a la secada. Aquesta és una espècie en perill i està protegida per la UNESCO. Aquest arbre creix silvestre en sòls semiàrids..
 Els berbers recollien les llavors d'argània de dins dels excrements de les cabres, que se'n menjaven els fruits. Actualment ja no es cull així, sinó directament dels arbres. L'oli s'obté per premsat (el rendiment d'oli és del 43% dels pinyols) i també amb solvents en cas d'ús industrial..

És ric en tocoferol (vitamina E).
Es fa servir en el pa, cuscús, amanides, etc. Hi ha cooperatives només de dones berbers que en produeixen. És molt útil per la nutrició de la pell per les seves propietats hidratants, regenerants i anti-edat. És de color mel. Ric en Omega-6,Omega-9 i en Vitamina E.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

 Oli de cànem:
L'oli de llavors de cànem ( en anglès:Hempseed oil) s'obté pel premsat en fred de les llavors del cànem de les varietats de Cannabis sativa sense quantitats significatives de la droga psicoactiva THC.
Dels brots i les fulles de la planta de cànnabis se'n fan, per extracció amb solvents, els productes que en anglès es coneixen com Hash oil i Honey oil que tenen alta proporció de THC i no s'han de confondre amb l'oli de les llavors de cànem.
L'oli de cànem sense refinar és de color fosc a verd clar amb un agradable gust de nous. Té una temperatura on comença a fumejar relativament baixa i per això no és adequat per fregir.
L'oli refinat de cànem és clar i incolor amb poc gust i havent perdut les vitamines i antioxidant. En estat refinat aquest oli es fa servir principalment en productes per la cura del cos. en aplicacions industrials l'oli de cànem es fa servir en lubricants, pintures, tintes, combustibles i plàstics. L'oli de cànem és molt nutritiu amb una relació força elevada entre omega-6 i omega-3.També s'estudia el seu ús com biocombustible. Hi ha un gran nombre d’organitzacions interessades en la seva promoció.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


Oli de llavors de carbassó
L'oli de carbassó (en anglès: Pumpkin seed oil, en alemany: Kernöl o Kürbiskernöl en eslovè: bučno olje) és un oli comestible que s'obté de les llavors del carbassó d'una varietat concreta i quan està completament madur (Cucurbita pepo) A la Unió Europea aquest oli està protegit per una denominació d'origen.
Actualment aquest oli és un important producte d'exportació a les regions austríaques i eslovenes d'Estíria. Es fa premsant les llavors torrades de la varietat de carbassó Cucurbita pepo var. styriaca, també coneguda com var. oleifera. La primera menció escrita d'aquest oli és del 1697.
És un oli viscós de color verd fosc a clar, presenta dicromatisme.
Té gust intens a nous i és ric en àcids grassos poliinsaturats. Se'n fan salses per amanides junt amb mel i oli d'oliva i altres.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


 Oli d'arròs:
L’oli de segó d’arròs (en anglès:Rice bran oil) és un oli que s’obté del germen i la closca interna de l’arròs És notable pel fet de tenir una temperatura on comença a fumejar relativament alta (254 °C) i pel seu gust suau que el fa adequat peles mètodes de fregir a alta temperatura.És popular per cuinar a diversos llocs d’Àsia incloent la gastronomia japonesa i la Xina.
  L’oli de segó d’arròs conté un 47% dels seus greixos monoinsaturats, 33% poliinsaturats, i 20% saturats.
Consumit a temperatura ambient aquest oli és ric en  vitamina E, γ-orizanol , antioxidant, i fitosterols, amb efectes benficiosos per la salut.

 $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


Oli d'alvocat o Palta:

L'oli d'alvocat és un oli comestible obtigut dels fruits de l'alvocat, Persea americana, té una saludable relació de greixos insaturats i saturats .Es fa servir com ingredient en plats culinaris i com oli de cuinar. També en cosmètics amb propietats regenadores i humificants.
Una companyia de Nova Zelanda, anomenada Olivado, el va començar a produir el 1999. Té un punt de fumeig molt alt 255 °C i funciona bé com a portador d'altres gustos. És alt en greix monoinsaturat i vitamina E.
Com l'oli d'oliva no és un oli derivat de llavors sinó de fruits, s'obté de la polpa que envolta la llavor de l'alvocat.

Com que encara en queden uns quans, farem una altra entrada, jo desconeixia que hi hagués oli de tantes coses i que siguessin comestibles. pensaba que es feien servir per cosmètica. Anava errada


dimarts, 15 de novembre de 2016

CLIMATOLOGIA (LES CINC INFLUENCIES)



En el nostre cos tenim representats cinc estatas climatològics o influències ambientals que ens afecten a nivell de desarmonia.
Aquestes 6 influències climatològiques sòn:
EL VENT.
EL FRED.
EL FOC/CALOR D'ESTIU
LA HUMITAT.
LA SAQUETAT.

Com ja sabem un cos sà, és l'equibri del Yin i el Yang .
Quan aquest equilibri no és produeix, qualsevol factor extern el pot afectar. Si el Qi protector del cos és fort, la influència es expulsada, però si no, la malaltia penetra molt més profundament.
EL VENT:
La naturalesa del VENT és moviment que va amunt i avall de forma imprevisible, provocant surolls i alterant la situació de les coses.
El VENT és relaciona amb la primavera, una època de cambis ràpids de forma repentina.
De tots els climes el VENT es considera la més virulenta.
El VENT entra al nostre cos de la mateixa manera, com quan es filtra a través de les escletxes de portes i finestres, perturbant i fent díficil la circulació exterior i a la vegada també interior.
Dins el cos el VENT es manifesta com els espasmes, vertígen, descordinació o simptòmes que migren d'una part del cos a l'altre, també ens pot provocar acúfens i altres problemes amb l'oïde.
El VENT extern pot manifestar-se com dolor, picor i sensibilitat a la pell i  els múscles.
Els desordres del VENT extern sòn els refredats i la grip caracteritzats per l'aturdiment, els dolors migratòris a les articulacions,i el cap.
Les desarmònies del VENT intern és relacionen amb emocions fulctuants, temblors, convulsions, apoplexies, agitació del Qi del fetge per la febre, deficiència de sang i també inestabilitat emocional.
Com que el VENT té la capacitat d'atrevessar el perímetre defensiu del cos, pot crear una porta per la que hi penetrin altres climes com la Humitat, la saquetat, el fred i la calor.
Una de les cures fundamentals per paliar el nostre VENT interior i exterior serà treballar la Virtut de la CALMA que com ja hem aprés està relacionat amb el nostre fetge que fa aumentar la sang i el Qi del cos de la mateixa manera que la primavera inicia l'ascens de la savia als àrbres. El fetxe és responsable de tots els moviments i procesos del nostre cos. 

El VENT igualment està relacionat amb la FUSTA, per tant aquests dos elements, tenen molta energia, es despleguen, s'adapten i es despleguen.
Alguns de nosaltres tenim aquests elements en el nostre caràcter i personalitat.
 


PRIMAVERA


 



dijous, 3 de novembre de 2016

L'OLI DE COCO

Podríem dir que l'oli de coco és l'oli d'oliva dels països tropicals. A l'India s'utilitza molt a la cuina. I també ès molt apreciat per la seva cura de la pell i el cuir cabellut.
L'oli de coco és un oli vegetal que s'extrau del fruit dels cocos, no l'hem de confondre amb l'oli de Palma, doncs s'extrau d'unes altres palmeres. El principal productor del món d'aquest oli són Les Filipines.

S'obté de dues maneres: via humida i via seca.
HUMIDA, afegint una mica d'aigua a la polpa del coco i exprement-la, la separació de l'oli simplement es fa per flotació. Aquest és el primer sistema i és manual, d'altres sistemes són per escalfament o centrifugació.
SECA, la polpa de coco seca es diu COPRA,  l'oli es fa per premsat, s'ha de refinar i no té les propietats de l'oli de coco verge.

L'oli  de coco extra verge és aquell que és premsat en fred, no és sotmès al procés de refinació, i té menys de un 0'5% d'acidesa.
L'oli de coco se solidifica per sota dels 25graus, per això a no ser que sigui ple estiu sempre el trobem a les botigues solidificat. Aquest oli comença a fer fum  a 177 graus, això el fa més bo per fregir que l'oli d'oliva que fumeja a 160 graus (de totes maneres no queda clar això del fumeig, doncs no es posen d'acord en els graus, en el que si es posen d'acord és en que com menys refinat és un oli, més aviat fumeja.)


ELS 10 BENEFICIS CIENTIFICAMENT PROVATS DE L'OLI  DE COCO.

1- L'oli de coco conté una combinació única d'àcids grassos que li donen propietats medicinals molt bones.
El Aceite de Coco contiene muchos triglicéridos de cadena media, que se metabolizan de manera distinta a otras grasas y que pueden tener efectos terapéuticos en pacientes de diversas enfermedades.

2- Les poblacions que prenen molt oli de coco estan entre les més sanes del planeta.
Muchas poblaciones alrededor del mundo han conseguido prosperar durante múltiples generaciones comiendo grandes cantidades de coco y de su grasa saturada.

3- L'oli de coco pot accelerar el metabolisme fent que perdis més grassa.
Los triglicéridos de cadena media presentes en el Aceite de Coco han demostrado incrementar el metabolismo de las personas que lo consumen en tan sólo 24 horas, produciendo un gasto energético mayor en su organismo, lo que a largo plazo puede suponer una pérdida de peso significativa. 

4- L'àcid làuric present en l'oli de coco pot matar bacteries, virus i fongs, ajudant a eliminar infeccions.
Los ácidos grasos y los productos que se crean en su digestión pueden matar patógenos peligrosos, ayudando a prevenir infecciones.

5- L'oli de coco et pot reduir la gana ajudan-te a menjar menys sense ni tan sols pensar-hi.
Los ácidos grasos de cadena media presentes en el Aceite de Coco tienen potencial para reducir tu apetito, lo que puede afectar positivamente tu masa corporal en el transcurso de un largo período de tiempo.

6- Els àcids grassos presents en l'oli de coco es transformen en cossos cetònics, que poden reduir les convulsions
Los triglicéridos de cadena media contenidos en el Aceite de Coco pueden incrementar la concentración de cuerpos cetónicos en la sangre, lo que puede contribuir a reducir o incluso eliminar las convulsiones en los niños enfermos de epilepsia.

7- L'oli de coco pot reduir el nivell del colesterol a la sang, reduint el risc de patir malalties cardiovasculars.
Estudios realizados con humanos y animales muestran que el Aceite de Coco mejora los factores con los que se mide el riesgo de contraer enfermedades cardiovasculares, como el colesterol total, el LDL, el HDL o los triglicéridos, por lo que su ingesta puede asociarse a un menor riesgo de sufrir dichas enfermedades.

8- L'oli de coco pot protegir el cabell del seu deteriorament i hidratar la pell.
El Aceite de Coco puede utilizarse por la vía tópica con excelentes resultados, dado que los estudios demuestran que puede ser muy efectivo como aceite hidratante, protegiendo el cabello o incluso usado como colutorio.
De fet un dels motius pel que nosaltres estem coneixent els beneficis de l'oli de coco és perque els immigrants dels païssos sudamericans el demanen per cuidar el cabell.

9- Els àcids grassos presents en l'oli de coco poden augmentar la funció cerebral en els malalts d'Alzheimer.
Los estudios muestran que los ácidos grasos presentes en el Aceite de Coco pueden incrementar los niveles de cuerpos cetónicos en la sangre, y estos pueden proporcionar energía al cerebro de los pacientes de Alzheimer, reduciendo sus síntomas.

10- L'oli de coco et pot fer perdre grasses, especialment la perillosa grassa abdominal .
Parece demostrado que consumir al menos 30ml de Aceite de Coco al día como parte de la dieta puede ayudar a reducir la grasa abdominal sin la ayuda de ningún otro factor como dieta o ejercicio.







Una crema hidratant molt bona: meitat oli de coco, meitat aloe vera, unes gotetes de l'oli essencial que més t'agradi i llestos, ja la pots provar.