tardor

tardor

divendres, 30 de juny de 2017

BEURE AIGUA

TOTS SABEM QUE ES MOLT BO BEURE AIGUA, PER AIXÒ, QUAN HE TROBAT AQUEST PETIT ESCRIT, HE PENSAT QUE L'HAVIA DE COMPARTIR.


dissabte, 17 de juny de 2017

LA LLET


BLANCA COMO LA NIEVE,
SUBE SIN ESCALERA,
SE CORTA SIN LA TIJERA,
Y HACE CORRER A LA COCINERA


LA LLET: La llet es un líquid blanc, d'origen animal, que molts humans consumim diariament.
La mes utilitzada és la de vaca, però també n'hi ha de cabra, ovella, burra, euga, camell, iac, búfal, ren i ant. Segons la part del mon on visquis, el consum és d'una o l'altra. També els mamífers marins com la balena o la foca en tenen de ben bona, amb més nutrients que la dels animals terrestres.
La llet no només la podem consumir líquida, tal com surt del animal, si no que d'ella s'en fan moltes coses: iogurts, formatges, nata, mantega, etc. És molt utilitzada també a la cuina.
Fa molts anys que la llet és consumida pels humans, recomanada pels metges pel seu contingut en calci i per tant, bona pels òssos. Tot i així en els últims anys han sortit molts detractors. Persones que consideren que no és necessaria la llet en l'edat adulta i que el calci es pot aconseguir en altres productes (vegans, alguns vegeterians, etc.). Hi ha persones que amb els anys han fet intolerància a la lactosa.
A part de veure la llet directament de la mamella de la vaca o la burra com feia la meva mare. La primera llet que jo vaig conèixer, era la presentada com llet condensada ja que on jo vivia, no teníem vaques a prop i la llet després de ser munyida s'ha de bullir i consumir amb rapidesa, encara que avui en dia amb les neveres es pot conservar uns 4 dies.

DIFERENTS TIPUS DE PRESENTACIÓ DE LA LLET:

1- Llet acabada de munyir. Fins ara prohibida. Diuen que es tornarà a permetre la seva venda directa de la vaqueria a l'usuari.
2- Llet sencera amb un contingut de greix d'un 3,2%
3- Llet semi amb un contingut de greix de un 1,5 a 1,8%
4- Llet descremada amb un contingut de greix d'un 0,3%
5- Llet saboritzada és la llet ensucrada o edulcorada a la que s'hi afeigeixen sabors
6- Llet en pols o liofilitzada se li extreu el 95% d'aigua amb un procés d'atomització i evaporació, per consumirla només cal afegir-hi aigua 
7- Llet condensada, evaporada o concentrada, s'en treu una part d'aigua, es presenta d'una forma espessa i pot portar sucre o no.
8- Llet sensa lactosa, per les persones que tenen intolerància
9- Enriquides son preprats làctics als que s'hi afegeixen productes com vitamines, calci, Omega 3 o fòsfor.
10- Llet fermentada, aconsegueix el seu sabor àcid per fermentació bacteriana. No té lactosa

LLETS VEGETALS 
A causa de les intoleràncies i a diferents dietes que prescindeixen de la llet com a font d'alimentació, han sortit al mercat una sèrie de begudes vegetals, la majoria obtingudes dels cereals. En tenim de molts tipus i tenen les propietats del vegetal del qual estan fetes,però no en la mateixa quantitat.
LLET DE SOJA, LLET DE CIVADA, LLET DE COCO, LLET D'AMETLLES, LLET D'ARRÒS, LLET DE QUINOA, LLET D'ESPELTA, D'ESCAIOLA (ALPISTE), DE NOUS, D'AVELLANES, ETC.
Si teniu temps i paciència aquestes "llets" es poden preparar a casa i son més naturals, però es guarden menys temps.

Per si us animeu, us deixo la recepta de la llet de sèsam:
Necessitem:
1 tassa de sèsam beig o negre (el negre té mès calci)
3 o 4 tasses d'aigua.
Preparació:
- Deixem el sèsam en aigua de 8 a 12 hores
- Llencem l'aigua i deixem nomès les llavors de sèsam hidratades
- Posem las llavors a la batedora junt amb l'aigua, ho batem i ho passem pel colador
- Ja la tenim llesta
- Ara toca guardar-la a la nevera i consumir en 24 hores
 - Hi podem posar mel, estevia, el que volguem per endolcir.

dissabte, 3 de juny de 2017


AIGUA DE MAR


Avui parlarem del mar i en concret de l'aigua de mar per la salut.
Tots i totes sabem que l'aigua de mar té molts beneficis, sobre tot a nivell muscular i articular, però també hi han altres particularitats...
El simple fet de respirar aigua de mar arriba a millorar enormement el sistema respiratòri.
Està composta de 90 minerals, cinc, iode, potàsi, oliogaments i altres elements...
Podem beure l'agua de mar de dues maneres:
ISOTONICA: tres parts d'aigua mineral i una de aigua de mar.
HIPERTONICA: Aquesta la podem prendre sense rebaixar.
BENEFICIS: Tan si la prenem d'una manera o l'altre, regula el transit intestinal i és laxant.
També és recomenable com a pasta de dents i per curar les ferides de boca en general.
Es digestiva.
Té un efecte antibiòtic.
Redueix l'ansietat.
Facilita la immunitat.
Equilibra el PH.
Es bona com a nutrient celular.
Cura la cístitis i la rintítis.
Notòria en la reducció de la fam, per tan pot ajudar a perdre pes.
Molt indicada com a substitució de la sal per cuinar (Ja hi han alguns resteurants que la fan servir)
Podem arribar a veure 1/4 de litre al dia excepte si hi ha problemes de runyó i arterials (consultar a un expert)
Problemes nutricionals (espaiar les preses)
Com a laxant: beure-la en dejú.
Podem trobar aigua de mar a les botigues de dietètica i a les famàcies. Aquesta aigua està filtrada, per tan  lliure detoxicitat.
FONS D'INFORMACIÓ:
La dieta del Dofí (Dr. Àngel Oreal Edicions)
QUINTON: La cura del aigua de mar (Edicions Obelisc)
Com beure aigua de mar ( Mariano Arnal IMCA)
Una bona informació és buscar també el que ens explica la Dra. M. Teresa LLari. Ella és llinciada en médicina interna, és homeòpata i terapeuta floral. Fa 30 anys que viu a Nicaràgua i és aquí en aquest país on va conèixer els grans beneficis de l'aigua de mar.