Primavera

Primavera

dimarts, 19 d’abril de 2016

HORES I MERIDIANS


Us presentem el rellotge dels meridians per tenir una millor sanació integral
A través de la MEDICINA TRADIDICIONAL XINESA podem saber quelcom molt interessant:
Tenim 12 merdians en el nostre cos i tots ells formen una uniformitat dins la seva diversitat, com tota la realitat del còsmos.
Estàn distribuits en dotze parts i cada part es relaciona amb una hora concreta i determinada.
Dividerem aquests MERIDIANS en quatre parts que s'aniràn distribuin en cuatre entrades de blog:

MERIDIA del INTESTI GROS: La seva hora de més activiat és de 5 a 7 a.m
Aquesta és la millor hora per despertar-se, beure un got d'aigua calenta i fer les nostres necessitats per quedar net organicament.   Aquí eliminem tot tipus de toxines no asimilades pel noste cos.

Abans d'esmorzar i entre les 6 i les 8 hores a.m és de gran importància fer uns minuts de silenci, asseguts amb l'esquena recte, sobre el llit o en una cadira. Em d'estar còmodes. Podem posar musica de la nova era per entrar millor al nostre interior. No posar musica romantica ja que estimula el plexe solar excitant les emocions) Farem respiracions suaus i profundes a fir d'anar-nos relaxant. Ens centrarem en el cap intentant deixar passar tot pensament sense posar-hi atenció. Podem visualitzar si ens ve de gust, el mar o la muntanya amb un cel de color blau intens amb el sol que ens acarona, a fi de concentrar-nos en quelcom positiu. La meditació ha de durar entre 20 i 30 minuts aproxidament. Si no n'hem fet mai podem començar amb 5 minuts i anar-ho allargant sense pressa ni pausa.
MERIDIA DEL ESTOMAC: La seva hora més potent és de 7 a  9 hores a.m. L'estòmac és el nostre magatzem.
Aquesta és la millor hora per nutrir el organisme i esmorzar amb bons i sans productes. Em de tenir en compte que l'esmorzar és el menjar més important del dia, per tant hem d'estar atents i mastegar molt bé i a poc a poc els aliments. Si bebem llet o qualsevol altre líquid també l'hem de beure lentament,. Si ho fem així tindrem una digestió saludable. L'estòmac ha de digerir també l'aliment psiquic i emocional. Si ens alimentem amb bons productes lliures de toxines les nostres defecacions no faran fortor i això és molt importan!
MERIDIA DE LA MELSA:
La seva hora principal de 9 a 11 a.m
Converteix l'aliment en nutrients per nutrir els músculs, però la seva principal funció resideix en el sistema immunitàri i cardiavoscular. Regula l'energia vital i és manifesta a la  boca i els llavis.
La melsa ens ofereix la capacitat de reflexionar. Ajuda també a la memòria. És un òrgan de màxima importància!!!
MERIDIA DEL COR: La seva hora més activa és de 11 a 13 hores a.m. Controla la sang i és manifesta a la cara i la llengua (punta)
Nutreix la ment i l'esperit. És l'hora en que estem més actius per treballar. El meridià de cor és el rei de tots els òrgans.
Està relacionat amb el sentiment, el pensament intelectual intelectual i la voluntat entre altres...
NOTA: Tot tipus de malaltia està sempre relacionada amb una d'aquestes hores, encara que aparenment no ens ho sembli o no hi veiem relació. La MTX fa un estudi de gran profunditat amb aquest tema.
EXEMPLE: Ens pot fer mal o tenir afectat un dit de la mà o del peu i el que està realment malalt és un òrgan determinat.

Continuarà en una propera entrada.

11 comentaris:

  1. Em sembla molt interessant tot el que ens expliqueu, encara que de moment hi ha algunes relacions amb el òrgans hi els estats d'ànim que em vénen totalment de nou.
    Espero que a mesura que publiqueu altres articles podré anar relacionant i lligant caps amb el que ara no acabo de entendre.

    Gracies, us seguiré amb atenció.

    Una abraçada cordial

    ResponElimina
  2. Desde clase gracias por tu cariñosa visita ...
    es un placer venir a visitarte ...hoy veo un poco complicado para leerlo lo del estomago y ...seguía...mañana si tengo tiempo antes de clase vendré para leerlo y dejar mi comentario...
    Perdona y abrazos con cariño
    Marina

    ResponElimina
  3. Hola, ay cuanto me ha gustado esta lección fantástica y yo creo en ella ciegamente. Todo lo que escribes es una gran verdad, pero algo difícil en algunas cosas como levantarse de de 3 a 5, seria muy bueno pero para mí que necesito dormir 9 horas, si ni ando atontada y no soy nada, el resto si se puede llevar a la practica es cuestión de tener voluntad y tiempo libre también.

    Bueno, lo he leído dos veces e intentaré hacer algo, me gusta. Gracias por esta iniciativa que nos favorece para nuestra salud.

    Os dejo un abrazo inmenso para cada uno/a de vosotros/as.
    Mi gratitud y estima.
    Feliz fin de semana.

    ResponElimina
  4. Bueno, estoy ya con sueño y escribo mal. Necesito dormir 9 horas. Sino ando atontada... El resto se puede llevar a la práctica. Bueno lo he leído dos veces y voy intentar hacer algo. Bien esto es corregir mis errores de escritura. Perdón. Un beso.

    ResponElimina
  5. Marina.
    Ya lo hemos arreglado...
    No son de 3 a 5 am.
    La hora correcta es de 5 a 7 horas am.
    Tu tranquila, duerme lo necessario.

    Gracias.
    U. Abrazo.

    Gracias.

    ResponElimina
  6. Como duermo poco, no es problema despertar a las siete de la mañana y empezar con un vaso de agua ¿caliente? Mmmmm El resto supongo que vendrá rodado, aunque yo soy bastante desastre con los horarios, la verdad. Me parece interesantísimo lo que explicáis, no tenía ni idea.
    Un abrazo

    ResponElimina
  7. un placer pasar por tu blog feliz domingo

    ResponElimina
  8. Hola a los dos,

    Qué interesante. Se que el cuerpo se divide en meridianos pero desconocía la información que dais.

    Besotes.

    ResponElimina
  9. Oye desconocía este tema que interesante gracias por compartir pendiente por mas , gracias OLga un beso desde mi brillo del mar

    ResponElimina
  10. Moltes gràcies als dos per aquesta informació tan interessant. Trobo que són coses que ens poden ajudar a trobar-nos millor. La meditació és molt positiva per al nostre benestar i una bona forma de començar el dia.
    Una abraçada
    Jordina

    ResponElimina
  11. Moltes gràcies als dos per aquesta informació tan interessant. Trobo que són coses que ens poden ajudar a trobar-nos millor. La meditació és molt positiva per al nostre benestar i una bona forma de començar el dia.
    Una abraçada
    Jordina

    ResponElimina