dilluns, 30 d’octubre del 2017

SABÓ D'ALEP

Hola amics, avui tinc ganes de parlar de sabó, bon sabó. He de dir que sóc una fan dels sabons artesanals i m'agrada provar tot el que trobo de nou. Encara que no sempre puc.
L'últim sabó que he probat és el d'Alep (Alep és o era la segona ciutat més gran de Siria) i n'estic totalment enamorada, es un sabó fet amb oli d'oliva i llaurer. Un sabó que serveix per la pell i també pel cabell. El meu cavell ha fet un molt bon canvi desde que l'utilitzo en lloc del xampú. També es pot fer servir com a mascareta: (ensabonem la cara, deixem assecar l'espuma, ens aclarim i ens posem la crema u oli que utilitzem habitualment) o com escuma d'afeitar.
De moment no es un sabó que trobem en qualsevol lloc, jo el vaig descobrir en una parada de sabó artesanal vegana a Barcelona, despres vaig trobar una botiga a la meva ciutat que'l té, i fa poc el vaig veure en una parada de fira que venia productes artesanas de diferents llocs del món, amb el nom de "Coses del món" i també venen per internet.
És un sabó fet d'una manera molt especial i que porta el segell de la familia que el fa.

 El sabó d'Alep és un sabó vegetal fet amb oli d'oliva i llorer. És l'avantpassat del sabó de Marsella i, segons es diu, el primer sabó sòlid del món.
S'elabora de forma artesanal des de fa més de 2000 anys a la ciutat d'Alep, situada al nord de Síria. L'elaboració d'aquest sabó s'ha transmès de generació en generació fins als nostres dies, mantenint-se igual que en els orígens. 
Combina els mètodes de producció més antics amb els productes més naturals.
Sense colorants, conservants, perfums ni productes químics. És un sabó completament vegetal i biodegradable.

Propietats: És antisèptic, antiinflamatori i antioxidant.

Indicacions: Resulta útil per a tot tipus de pells, especialment per a pells sensibles i pells amb problemes de psoriasis, dermatitis, acne, èzcemes, etc.

Es pot utilitzar com a sabó per a la higiene diària de la pell de tot el cos, com a mascareta per a la cara, com a xampú i com a escuma d'afaitat.

La seva història, ingredients i mètodes de producció fan d'ell un sabó únic al món.

SI EN VOLEU SABER MÉS COSES US DEIXO AQUEST ENLLAÇ




7 comentaris:

  1. M'has fet pensar en quan era petita que a casa l'havia, ens feiem el sabó nosaltres i deixava una roba netíssima...Encara sembla que sento l'olor!
    Bon vespre, M. Carme.

    ResponElimina
  2. Hola buenas noches ...gracias por tu visita como siempre con todo cariño y así también como yo te recibo...
    He ido leyendo consejos muy graciosos y también otros para la salud como naranja canela huevos por las mañanas ...en fin muy bonito y contenta de estar aquí ...besos

    ResponElimina
  3. ¡Hola Olga!

    Me parece fantástico, veré si lo encuentro.
    Gracias por este post de interés social y subjetivo.
    Te dejo un beso y mi inmensa gratitud.

    Ten una feliz semana, reina.



    ResponElimina
  4. Aquests tipus de sabons naturals són excepcionalment fantàstics!!!


    Una Abraçada.

    ResponElimina
  5. pues no se a que jugamos ...besos y patons molts

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies a totes per la vostra visita.
    Una abraçada

    ResponElimina